![GalvanEyez Infra](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Het creëren van digitale content (marketingcampagnes, websites, apps en VR/AR-applicaties) vereist een grondig begrip van de ervaringen en reacties van de eindgebruiker. Traditionele methoden zoals surveys geven waardevolle inzichten, maar missen vaak de onbewuste reacties.
![AID](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Generatieve AI is met een enorme opmars bezig. AI-optimisten zien eindeloze opportuniteiten, onheilsprofeten voorspellen de ondergang van de creatieve beroepen en de ontwrichting van het onderwijs. Dit onderzoek richt zich op de rol van AI-toepassingen in de creatieve sector.
![YET 20](/fs/styles/searchresult/public/onderzoeksprojecten/pz-com-1209-4d25af95842a28c438b7f820775afe46.jpg?h=9c3ff57d&itok=eljAVA-O)
“The best is YET to come” bouwt verder op het onderzoeksproject YET (Youth Environment & engagement Tool) dat in opdracht van de Vlaamse Gemeenschap, Departement Omgeving werd uitgevoerd en paste in de subsidie-oproep “Samen verbeelden we ruimte”.
![WEB3-MV-lab](/fs/styles/searchresult/public/onderzoeksprojecten/pz-com-1179-1abcf8469025d21b4e810ddf661d3877.jpg?h=735f7c84&itok=9N4ozs1f)
Howest streeft naar de ontwikkeling en openstelling van geavanceerde onderzoeksinfrastructuur om Vlaamse ondernemingen, overheden, organisaties en burgers te ondersteunen tijdens hun digitalisering. Howest gaat in dat kader een WEB3 & Metaverse Experience Lab oprichten.
![Muziek id metaverse](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Er zijn steeds meer samenwerkingen tussen de game-industrie en de muzieksector, waarbij geëxperimenteerd wordt met virtuele producties. Toch roepen de vele nieuwe vormen van digitale muziekbeleving nog veel vragen op in de muzieksector.