![YET 20](/fs/styles/searchresult/public/onderzoeksprojecten/pz-com-1209-4d25af95842a28c438b7f820775afe46.jpg?h=9c3ff57d&itok=eljAVA-O)
“The best is YET to come” bouwt verder op het onderzoeksproject YET (Youth Environment & engagement Tool) dat in opdracht van de Vlaamse Gemeenschap, Departement Omgeving werd uitgevoerd en paste in de subsidie-oproep “Samen verbeelden we ruimte”.
![ZorgSTEM](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Een nieuwe generatie zorgprofessionals neemt stilaan het heft in eigen handen en innoveert zelf in ziekenhuizen, revalidatie en woonzorgcentra. Ze openen de weg naar nieuwe open innovatie scenario’s.
![TEENIE TINY HOUSES](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Het TEENie Tiny Houses project zet in op het aantonen dat bouwprofielen een enorm spectrum aan talenten omvatten via een uitdagende, duurzame en geïntegreerde bouw challenge.
![SD GUERILLARTS](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Er wordt met een groep 14-plussers aan de slag gegaan om de SDG’s (duurzameontwikkelingsdoelstellingen) in de kijker te zetten via een artistieke-technologische interventie in hun stad/gemeente. In samenwerking met lokale jeugdorganisaties wordt een traject opgezet.
![EXERGAME](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Howest en Sport Vlaanderen hebben vanuit de Sportinnovatiecampus expertise opgebouwd in de niche ‘exergames’ of ‘interactieve beweeggames’. Vanuit deze samenwerking richten we samen een ruimte in voor onderzoek, opleiding en dienstverlening rond dit thema.
![No-code (r)evolutie](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Slecht 0,3% van de wereldbevolking kan programmeren, terwijl 86% digitale oplossingen consumeert. Dit veroorzaakt een enorme skill gap. Het gebruik van no-code biedt hier een oplossing.
![REMOTE COACHING](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
In dit project onderzoeken we hoe het mogelijk wordt om een virtueel beweegplatform te ontwikkelen waar bewegingen ‘echt’ worden aangevoeld in real-time. Er is namelijk een hoge drop-out om, na de opstart met een coach, een beweegprogramma alleen of op afstand te volgen.